2nd Giveaway by Miminadam


Jom join.

Hadiah :
Top Referal : 3 Box Name Card (300pcs) free design x 3 pemenang
1 box NameCard x 10 Pemenang
Logo treadmark blog x 5 Pemenang
Mars Jar Oreo x 5 Pemenang

 3 September 2014 sehingga 6 October 2014

Segmen Bloglist September irrayyan.com


Nak tersenarai dalam bloglist irrayyan tak?
Klik banner untuk join

Cabaran 30 Hari Entry : Day 9 : 5 Lelaki yg Menarik Perhatian KM

Assalamualaikum korang!

Ya Ampun dah baca tajuk baru perasan rupanya kena cerita 5 lelaki yang menarik perhatian KM.
Okeh, lelaki yang macam mana yang menarik perhatian KM?
Semuanya ada pada pakwan, hahaha
*pakwan lagi? sikit-sikit pakwan, sikit-sikit2 pakwan, bushan!*

Atee, dah dia suami teman, kenalah puji melambung-lambung sikit hahaha.
Okeh, KM straight to the pointlah ya.

1. Jaga Solat.

KM suka lelaki yang jaga solat. KM rasa semua orang idamkan lelaki yang jaga solatkan? Bab ni memang KM tekankan sebab ini adalah penentu yang mereka mampu bimbing keluarga kelak.

2. Hormat

KM suka lelaki yang saling menghormati antara satu sama lain. Bukan setakat hormat orang tua je, malah hormat dengan semua orang.

3. Rajin

KM suka lelaki yang rajin. Yang mana suka saling membantu antara satu sama lain. Bila orang suruh buat sesuatu, dia ringan tulang nak membantu.

4. Peramah

KM suka lelaki yang peramah TAPI peramah yang bertempat ya. Bukan jenis peramah yang gatal-gatal miang keladi tu. Makan penumbuk sudahnya kang. Meluat! Haha!

5.Matang

KM suka lelaki yang matang dalam segala hal terutama sekali dalam membuat keputusan. Makna kata tak terburu-buru buat satu keputusanlah.

Dan banyak lagilah nak sebut tapi dah kata nak 5 jekan? So bagi 5 jelah.
Kang taip panjang-panjang, muak pulak korang baca hahaha.
Okeh, kalau korang tanya semua di atas tu ada pada pakwan tak?
Dah tentulah ada, kalau tak, dah lama kena reject dengan abah KM hahaha.

Oklah, itu je nak cerita.
Apa next punya task ek? KM tak tengok lagi.
Alah, senang cakap korang tunggu jelah next task punya cerita ya.
Daaa



Cabaran 30 Hari Entry : Day 8 : 5 Lagu Cinta Kegemaran KM

Asslamualaikum korang!

Yeay! Tajuk kali ni KM memang suka.
Tapi dah hujung2 hari baru nak publish sebab sibuk sangat-sangat.
Tolong pakwan bersihkan halaman rumah mak abah ni.
Bila dah selesai, sedap sikit mata memandangnya.
Bolehlah berselfie kat kebun jagung.
Nyaman wei, rasa nak duduk terus kat sini.

Okeh, sambung balik cerita pasal lagu.
Erm... banyak sebenarnya tapi tak tau nak pilih yang paling best KM suka.
Senang cerita, KM pilih lagu paling terkinilah ya.

Okay lagu cinta pertama yang KM suka adalah lagu dari Dato' Sitinorhaliza.
Memandangkan lagu dia ni jadi lagu tema cerita Rindu Awak 200%, jadi tergila-gila sekejaplah mendengarnya.
Kalau dengar, rasa terlebih-lebih cinta kat pakwan tau hahaha.
*bluek! nak muntahkan?*




Okay lagu cinta kedua yang KM suka pulak lagu Opick - Astagfirllah
Lagu ni KM suka sangat dengar sebab rasa dekat dan cinta sangat dengan Allah.
Setiap kali dengar, KM akan beristigfar sama bila dengar lagu ni.
Sebenarnya semua lagu Opick KM suka tau, syahdu.
Tak percaya cuba dengar.


Lagu cinta ketiga KM pulak lagu Aku Suka Dia nyanyian Ainan Tasneem.
Haaa lagu ni KM suka sebab untuk dapatkan ilham nak karang novel sebenarnya haha.
Bolehlah layan jugak untuk karang novel IPC.
Tapi lagu ni tak boleh go waktu karang novel SAJS sebab lagu ni untuk budak remaja hahaha!



Lagu cinta ke empat KM pulak lagu Takkan Terpisah nyanyian Black.
Korang taukan lagu black ni lau OST cerita Jodoh Itu Milik kita.
Kenapa KM suka lagu ni? Sebab lagu ni lagu cinta.
Kalau rindu kat pakwan KM dengarlah lagu ni hahaha!
Boleh tak gitu?
*KM tau korang mesti nak muntah punya baca.*



Okeh last ni. Lagu cinta ke lima KM Arjuna Beta nyanyian Fynn Jamal.
Bunyi macam bukan lagu cinta jekan?
Okeh, lagu ni sebenarnya Fynn Jamal tujukan pada anak dia Arjuna.
Kenapa KM suka lagu ni? Sebab samalah, lagu ni ditujukan untuk Zulaikha jugak.
Kalau dengar lagu ni mesti KM teringat kat anak sendiri.
Ibarat macam KM pun nyanyi untuk Zulaikhalah.
Syahdu ko, dengar lagu ni. Mesti menjejeh ayor mata ni ha. Masa KM menulis ni pun terngiang-ngian lagu ni tau.

Okeh, itu je KM nak cerita pasal lagu-lagu cinta ni.
Walaupun ada lagu-lagu tak serupa cinta tapi bolehlah dianggap cinta jugakkan?
Haha... KM sebenarnya nak publish malam tadi tapi tak sempat nak siapkan.
Pagi ni baru sempat haha.
Okaylah, tunggu next cabaran ya.
Daaaa

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia