Resepi Ikan Pekasam


Haish, bila tengok balik gambar ikan pekasam ni, terus terliur nak makan dengan nasi putih.
Korang tau tak ikan pekasam ni kalau kita beli jangan dibasuh?
Sebab apa tak payah basuh? Sebabnya ikan pekasam memang diperap sekali dengan berasnya.
So, berasnya tu pun boleh digoreng dan dimakan sekali.
Pergh! Memang sedaplah habaq hang!

So, apa resepi ikan pekasam yang saya selalu buat?

1. Panaskan minyak, masukkan pekasam dan tunggu hingga garing.
2. Bila dah garing sebelah, angkat dan pusingkan tunggu sampai garing lagi.
3. Dah masak, angkat dan letak dalam pinggan.
4. Gorengkan bawang, cili merah yang dihiris sehingga kuning dengan minyak tadi.
5. Dah garing, campurkan ke atas ikan pekasam tadi.
6. Nak tambah sedap lagi letaklah limau kasturi atau lemon.
WAALLA!!


Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia