Ruang Iklan Untuk Disewa

Cikgu Mengadu Pasal Zulaikha

Assalamualaikum korang!

Hari ni aku terima wassup dari cikgu pasal zulaikha. 
Kata cikgu, zulaikha berkejar dengan kawan2 sampai kaki tersadung wayar kipas.
Okeh, itu satu hal lah tapi masalahnya tersadung sampai wayar kipas putus.
Korang boleh imagin tak keadaan tu?
Terkejut jugak aku baca sebab setahu aku zulaikha ni tak pandai nak main kat kipas bagai.
Kat rumah aku pun ada kipas stand jugak tapi sikit pun dia tak heran ngan kipas tu.
Lagilah aku letak kipas tu kat bilik dia.

Yang aku concern sekarang ni keselamatan anak aku kat sekolah.
Pasal wayar kipas putus tu lantaklah kan.
Tertanya jugak, macam mana cikgu susun atur kedudukan kipas sampai budak-budak boleh berlari tersadung wayar?
Aku dah membayangkan kipas tu diketengahkan sikit.
Jadi aku pun tanya betul2 kat cikgu, macam mana zulaikha boleh tersadung wayar kipas?
Dan cikgu cerita kat aku macam ni.
"Ika main lari2 dengan 3 kawannya, sampai terlanggar kipas kaki tu. Dia ok, tak cedera... Cuma... kipas tu... Dah rosak..."
Dalam wassup tu cikgu buat tanda mintak ampunlah sebab terleka atau apa.
Cumanya mereka tekankan kat situ wayar kipas putus.
Aku cerita kat pakwan, pakwan membebel kat dalam wassup.
"Bukan pukul 10am tu waktu belajar ke? Macam mana pulak budak-budak boleh berlari berkejaran?"
Okeh, tu satu hal la.
Yang aku concern sekarang ni, macam mana dia orang letak kipas tu?
Bagi akulah kan, di tadika cikgu memang tak boleh kawal pergerakan budak.
Itu aku tau tapi untuk langkah keselamatan cikgu boleh cegahnya dengan selotapekan tape pada wayar kipas berkenaan kat lantai.
Dari situ, tak adalah istilah budak tersadung wayar kipas sampai putus.
Erm.. tapi benda dah nak jadi kan.
Balik rumah aku tegurlah zulaikha walaupun dia deny tak mengaku salah.
Katanya kawan dia yang putuskan wayar tu.
Wallahu a'lam

Oklah tu je nak kongsi cerita.
Jumpa lagi daa.. 

18 comments

September 12, 2014 at 9:28 AM

tak tahu lah nak cakap, kenapa sampai cenggitu sekali kan.. pelik jugak, bahaya tau gini..

September 12, 2014 at 1:22 PM

salam. bahaya tu sis..

September 12, 2014 at 4:17 PM

mungkin KM boleh melihat sendiri dengan pergi ke tempat kejadian. Maca detective conan la. siasat skit

September 12, 2014 at 4:18 PM

KM pertanyaan saya belum di jawab. tak ada instakilo boleh join segmen yang sedang berlangsung?

September 12, 2014 at 6:00 PM

bahayanya..

September 12, 2014 at 6:50 PM

cikgu tu dok sebut kipas dia rosak. masalah dia la kipas rosak. xkan salah budak pulak kan. seb baek ika ok. xde apa2. geram jugak membaca ni

September 12, 2014 at 8:06 PM

Kene pasang cctv ni.
Banyak perkara lain pulak yang terjadi nanti..

September 12, 2014 at 8:43 PM

Kanak-kanak biasa la KM aktif

September 12, 2014 at 10:47 PM

err. bahaya nya kak.. da dpt bayangkan.. btl la kata kak shikin pasang cctv

September 12, 2014 at 11:00 PM

Bahaya tu...

September 13, 2014 at 12:55 AM

ish bahayanya...budak budak tfh membesar memg lasak..soal keselamatan knr alert

September 13, 2014 at 7:18 AM

Hai cikgu cikgu itu yg nkd report nya wayar kipas almost putus itu yg dia consern ingatkan zulaikha tu luka ke berdarah ke. Nk bg tshu yg zulaikha tu x duduk diam ke motif sgt lah cikgu ni. Klau setakat wayar kipas nk putus x ysh la report, pesal nk minta ganti ke. Ehh akak pulak yg emo!

September 13, 2014 at 1:31 PM

Budak memang aktif cikgu yg dewasa ni lah yg harus concern dgn keadaan sekeliling.Baik kak KM siasat,mungkin tadika tu yg tak perihatin sampai boleh jadi mcm tu.

September 14, 2014 at 1:18 AM

bahaya betul kak KM... nasib wayer yang putus, kalau pengipas tu tertanggal.... nauzubillah.... haihhh

September 14, 2014 at 1:26 AM

Itulah yang KM concern... bkn pasal kipas tapi pasal budak2... penah jugak ternampak depan mata masa ambil zulaikha kat sekolah, kipas tu duk tengah hall tadika halakan ke cikgu...

September 14, 2014 at 1:05 PM

aduhai..nasib baik zulaikha xde ape2..

September 14, 2014 at 8:58 PM

haishhh memang bahaya tu kak, kipas rosak ke tak rosak, dia punya pasal. yang penting keselamatan budak budak

September 21, 2014 at 3:26 PM

Haish.. macam-macam.. bila dah masuk bab-bab elektrik ni bahaya.. nasib baik takde apa-apa terjadi :|

Post a Comment

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia