Bahaya Dik Non Letak Handbag Kat Situ

Assalamualaikum korang!

Ni cerita satu hari di hari raya tau.
Maknanya orang sibuk-sibuk beraya, kita orang baru sibuk-sibuk nak balik kampung.
Sebelum bertolak tu, kita orang singgah shell dulu.
Konon nak belilah apa yang patut.
Perjalanan jaoh kot, takut mengantuk.

Masa tengah duk tunggu tu, aku tinjau-tinjaulah sekeliling.
Yalah, takut ada orang mencurigakan, huhu.
Masa tengah tunggu tu, aku perhatikan je gelagat owner kereta VIVA kat depan kereta aku ni.
Tengah usha gelagat orang, tetiba aku nampak sesuatu kat belakang kereta VIVA tu.
Mula-mula aku tak perasan tau, sekali bila aku fucus betul-betul..

Waaa... handbag dialah!
Aduhai gadis-gadis rupawan ni.
Deme tak sayang kereta ke apa? Huhu!
Kot ya pon tak dak duit langsung kat dalam handbag tu, at least soroklah sikit.
Orang jahat sekarang ni bukan kira ada duit ke tak dak.
Janji kat mata dia orang nampak handbag je, terus pecah cermin kereta.
Kan ke sia-sia je dapatnya?
Nasib baik yang berhenti kat belakang kereta anak-anak dara ni, kereta aku tau.
Kalau kereta penjahat, macam mana?
Sekian daaa...


21 comments

August 18, 2014 at 4:18 PM

tak sayang kereta . tak sayang nyawa . tak sayang handbag . tuu namaanya..

August 18, 2014 at 4:27 PM

Kan? rasanya letak bawah tempat duduk paling selamat :3

August 18, 2014 at 4:36 PM

salam. memang bahaya..huuhuu kenapa la letak disitu..

August 18, 2014 at 4:37 PM

kadang2 kita ni selagi tak terkena,...selagi tu lupa nak beringat.

August 18, 2014 at 4:43 PM

Wow..betul2 tak sayang kete dan hidup..

August 18, 2014 at 4:46 PM

Ayoyo..nanti kete kene pecah cemane?

August 18, 2014 at 4:48 PM

huihh..mengundang betul ni...

August 18, 2014 at 4:54 PM

ishh memang tak berani la nak letak macam tuh..letak bawah kerusi paling selamat..

August 18, 2014 at 9:00 PM

cuai orang yang buat macam tu..sepatutnya kena berwaspada dari awal..jangan bila sudah terkena baru menyesal..

August 18, 2014 at 9:25 PM

Ish ish kenapa lah dia x concern eh bahaya tu. KM x try pegi ckp ke

August 18, 2014 at 9:29 PM

bhayanya letak macam tu..ish..

August 18, 2014 at 10:19 PM

ya semualah dia tak sayang... [-(

August 18, 2014 at 10:19 PM

ya itu yang terbaik... :)

August 18, 2014 at 10:20 PM

itulah... dia tak terfikir agaknya... :)

August 18, 2014 at 10:20 PM

betul... yg tu akak setuju... selagi tak kena... tak beringat...

August 19, 2014 at 9:38 PM

Sangat obvious.
Memang mengundang bahaya namanya tu.
Erkkk..Nauzubillahiminzaalik.

August 20, 2014 at 8:18 AM

uish..dah lah begnya lawa. memang senang orang nampak.

August 20, 2014 at 8:44 AM

kan? Memang dah terang tang tang kat situ

August 20, 2014 at 8:44 AM

hehehe.. tu yg akak teruja tu...

August 21, 2014 at 11:05 PM

Berani tak bertempat. Bila terjadi baru nk nyesal..

September 1, 2014 at 9:31 PM

adoiii nih sume mengundang jenayah...

Post a Comment

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia