Cerita Semalam : Ayah Layan Zulaikha Demam

AUTO POST



Ni wajah Zulaikha lepas di paksa makan ubat demam.
Kan dah bertenaga sikit bila diberi ubat.
Kalau tak diberi ubat, aduhai kita yg mak ni pun rasa sedih je tengok si anak melepek tak bermaya.
Dia tak tau, mak dia ni risau ya amat.
Kalau aku boleh ganti, dah lama aku ambik demam dia ni.
Kita tau macam mana nak jaga diri kita walaupun tak sihat.
Budak kecik, apalah yang dia tau selain merengek.

Ehm! Nak tau ayat apa yang aku cakap kat dia supaya dia makan ubat?
Ayat ni tak adalah bombastik sangat, haha.
Itu pun hatinya keras jugak nak makan kata-kata mak dia ni.
Aku cakap macam ni,


"Kalau Zulaikha tak nak makan ubat demam tu, mama hantar Zulaikha duduk rumah tok abah dan mak tok seminggu! Mama dan ayah nak jalan-jalan honeymoon! Tak mau bawak Zulaikha! Bye!"
Aku buat-buat merajuk dan lari masuk ke bilik.
Terus dia kejar dan peluk aku siap buat drama sebabak ko.

"Nak ikut mama! Nak ikut mama! Kita tak nak tido umah mak tok!"

Sambil menjejeh-jejeh ayaq mata yang mahal tu haha.
Kesian ko kalau tengok dia huhuhu.
Lepas tu terus aku masuk ubat dalam susu dan paksa dia minum susu sampai habis.
Sebab aku tau kalau pakai sudu, memang dia akan muntahkan balik.
Dan berlakunya satu pembaziran ubat di situ.
Pray For Zulaikha

Sekian.


1 comment

July 13, 2014 at 1:36 PM

Cutenye zulaikha.. Nangis tak nak tdo rumah mak tok.. Get well soon zulaikha..

Post a Comment

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia