Resepi : Agar-Agar Santan Gula Merah

Tengok, kempunankan agar-agar santan, aku dah buat dah. hehe. Tapi yang banyak melantak, Zulaikha le. Dia ambil satu loyang dia hadap sorang. Mentang-mentang tak puasa. Yang geram tu, korang tau dia buat apa dengan agar-agar ni? Dia pi ramas macam makan nasi. Sudahnya orang lain tak boleh makan. Nasib baik buat dua bekas. Kalau tak, tak merasalah kita orang ni huhu.

Warna tak cantik sebab terpakai gula perang.
Gula melaka tak ada haha.

Resepi dia mudah je.

Bahan-bahan:
  • 1 paket agar-agar
  • 1/2 cawan gula merah
  • 1/4 cawan gula putih
  • 1100 ml air
  • 120ml air campur 1 paket santan Kara 100ml
  • 1 biji telur dipukul dengan santan tadi
  • secubit garam
  • 2 helai daun pandan diikat


Caranya:
  1. Masak air dengan gula putih dan gula merah serta daun pandan
  2. Bila gula sudah larut, masukkan satu paket agar-agar tadi dan kacau hingga semuanya larut
  3. Kecilkan api sikit, kemudian tuangkan campuran santan dengan telur, garam dan kacau terus hingga mendidih
  4. Tuang ke dalam loyang atau bekas yang anda suka
  5. Jangan lupa buang daun pandan tu ya. Hihi...
  6. Sejukkan dulu, then baru masuk dalam peti sejuk!
Siap! So, selamat mencuba!

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia