Ruang Iklan Untuk Disewa

Peti Sejuk Kembali Seperti Baru

Haha, benda ni pun aku nak share tapi aku peduli apakan, blog aku ngeee.
Sebenarnya aku dah serabut tengok peti ais aku yang dah macam tongkang pecah.
Cuma nak cari masa untuk mengemas je tapi entah bila masa sampailah ke satu hari yang indah di mana aku punya banyak masa untuk mengemas peti ais ni.
Masa nilah nak tengok mana benda-benda yang dah expired, mana yang tak elok dimakan terus buang aje.
Jenuh jugaklah nak kemas sebab bila selongkar balik, baru tahu botol sos yang entah zaman purba mana pun tak tau duk ada lagi dalam peti aku ni.
Banyak jugaklah buat 5S.

Sampai habis aku kosongkan semuanya haha.
Sedap sikit mata aku tengok setiap kali bukak peti ais.
Tak adalah macam dulu rasa serabut kepala tengok macam-macam duk sumbat dalam tu huhu.

Telor yang selonggok banyak tu pun habis aku basuh bekas taik ayam.
Tak suka bau taik ayam dalam peti ais tu.
Yang botol kat bawah tu semua masih belum expired tapi kalau yg nak expired tahun ni, aku balon masuk tong sampah je.
Lesson learn form my friend, salah tengok tarikh. 
Dia ingat expired date 02122014 rupanya 2012014. Kalau korang tengok tarikh tu, keliru tak?
Sudahnya satu keluarga kawan aku tu dikejarkan ke hospital sebab keracunan makanan.
Mujurlah tak bawa maut. Huhu.. tu yang aku buat 5S mana yang tak pakai tu buang terus. 

Yang tempat ikan, sotong, udang semua pun aku habis kasi clear bersihkan.
Hari tu balik kampung, dapatlah sekilo sotong besar, udang galah dengan ikan dari Penyabung.
Seronok tu memanglah seronok tapi bila balik dah penat, manalah nak sempat siang ikan, sotong, udang semua tu? Sudahnya kerja lelaki senang je terus sumbat dalam peti ais.
Esok pagi aku bukak balik peti ais tu, nampak dakwat sotong yang sudah jadi ais melekat dalam tu.
Aduhai lemah betul aku bab kena cuci peti ais ni sebab segala benda semua nak kena cabut dan basuh.
Then nak buat semua tu kena ambil mood. Kalau tak memang berzamanlah peti ais tu berbau haha.
BUT NOW IT'S CLEAN! YEAY!!!

2 comments

June 21, 2014 at 9:03 PM

ohh waw waw waw! suci, ekekeke

June 21, 2014 at 11:38 PM

hahaha sucikan?

Post a Comment

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia