Ruang Iklan Untuk Disewa

Resepi : Meatball Homemade

Assalamualaikum,

Saya teringin betul buat meatball sendiri. Pertamanya sebab zulaikha suka makan. Kalau beli spegati kat pizza hut mesti dia bedal meatball dulu. So, dari beli kat luar yang dah tentu dapat sikit, lebih baik saya buat sendiri. Puas hati dapat banyak. Ni saya buat dengan style saya sendiri. Mungkin lain orang, lain caranya sebab saya guna dengan bahan apa yang ada kat rumah je.

Kebetulan masa tu ada daging cincang lebih, hasil dari masa buat spegati hari tu. Apa lagi, buat jelah meatball. Dari terperap dalam frezer, lebih baik saya buat sesuatu dengan daging tu. Lagi pun tak elok daging dibiar lama walaupun kata expired lama lagi. Hehehe... jom tengok apa bahannya.

Bahan-bahan (Ni boleh dapat dalam 25-30 biji)

1 paket daging cincang ramly
1 biji telur dipukul, 1 biji telur lagi standby untuk celup masa goreng
1 biji bawang potong dadu (ditumis)
Garam dan serbuk lada hitam
Pati ayam (klu suka)
Minyak untuk menguli

Cara-caranya

1. Tumis bawang dan angkat
2. Campurkan semua bahan tadi termasuk dengan bawang yg ditumis tadi.
3. Tangan make sure letak minyak sekali supaya mudah untuk bentukkan bebola.
4. Bebola tu celup dengan telur dan goreng macam biasa.
5. Dah siap then makan dengan sos black paper
6. Selamat mencuba

*Resepi ni akan diperbaiki lagi dengan bahan2 lain. Hehe.. ni try and error je sebab tak cukup bahan.

Sama tak? Haha.. rupa memang sama tapi rasa tak sama sebab bahan tak cukup



Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia