Ruang Iklan Untuk Disewa

Bidang Penulisan VS Makan Gaji

Assalamualaikum,

Haish... ketika ini dan saat ini mencurah-curah idea saya untuk mengarang. Tak sabar nak siapkannya dan publish ke pasaran. Kalaulah ianya rezeki saya dan terus berterusan. Saya perlu buat keputusan antara Bidang Penulisan dan Makan Gaji.


Sejujurnya saya tak punyai masa yang banyak untuk mengarang oleh sbb komitmen yg tinggi terhadap keluarga dan biz kecilan. Kerja di office tu dah tentu kerjalah. Tak boleh campur aduk. So, masa yang ada sebelah malam selepas tidurkan anak. Itu pun kalau tak ngantuklah. Kalau mengantuk, memang terus sama2 tidur huhu. Bila nak siapnya kalau macam tukan?

Tanya pendapat orang, semua kata teruskan bekerja. Bidang penulisan sebagai hobi. Ya, memang betul tapi inilah padah jadinya bila semua dibolot serentak. Bila dapat lamaran utk publishing hujung tahun, tak dapat siapkan pada masa yg ditetapkan. Ada masa lagi 3 bulan. Sempat ke saya siapkan? Saya sedang gigih berusaha untuk berikan hasil yang terbaik untuk pembaca.

Mohon doa kalian supaya saya berjaya dalam bidang penulisan... InsyaAllah... Saya percaya pada rezeki Allah s.w.t berikan... Amin..


3 comments

September 23, 2013 at 11:19 AM

dua dua bidang adalah rezeki Tuhan. :)

September 23, 2013 at 2:30 PM

ayu teringat dlu.. zaman study, tulis cerpen. rajin gak. minat sgt menulis..besar sikit, buat novel gak. tp sekerat jalan. tp still pasang impian nak menulis. cume tu la.. komtmen..

September 23, 2013 at 3:06 PM

teruskan... jadi penulis ni untung sangat... income loyaty je dah puluh2 ribu... belum lagi copyright... boleh dpt dkt 100k jugak tau utk satu buku... akak support sy yg ada hobi menulis...

Post a Comment

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia