Tips fesyen untuk wanita yang rendah



Memiliki saiz badan yang kurang tinggi atau pendek biasanya menjadi halangan kepada seseorang wanita itu untuk mengaya sesuatu fesyen dan mengekspresikan fesyen tersebut dan ada sesetengahnya yang menggangap untuk kelihatan tinggi haruslah menggunakan kasut bertumit tinggi. 

Namun kini anda tidak perlu lagi menyusahkan diri anda memakai kasut bertumit tinggi hanya kerana mahu tampak tinggi kerana di sini kami ingin berkongsi tips dengan anda bagaimana untuk kelihatan tinggi melalui pemakaian anda yang mana pasti ianya akan dapat meningkatkan lagi keyakinan diri anda dan percayalah untuk kelihatan tinggi tidak perlulah menyakitkan badan dengan menggunakan kasut tinggi kerana mengikut kajian pemakaian kasut tinggi tidak baik untuk kesihatan. 

Tip-tip yang boleh gadis di luar sana praktiskan untuk kelihatan tinggi bak model: 

Warna pakaian 
Elakkan pakaian dengan warna yang terlalu terang. Warna baju yang terlalu terang dan cerah akan semakin menyerlahkan bahagian- bahagian yang anda ingin sembunyikan. Warna baju hitam dan biru laut merupakan pilihan yang paling tepat untuk membuat tubuh kelihatan lebih ramping. Warna gelap pada bahagian bawah pakaian skirt atau seluar juga akan menambah kesan tinggi pada tubuh anda. 

Motif atau corak pakaian 
Pilihlah pakaian yang bercorak dan berukuran tebal kerana ia akan lebih efektif untuk menjadikan anda kelihatan lebih ramping. Oleh sebab itu, pilih motif garisan vertikal yang bergaris nipis dan berjarak agak rapat. Kalau boleh pakailah skirt blaus, t-shirt dan gaun bergaris kerana garis vertikal ini akan membuat tubuh anda nampak lebih tinggi. Untuk kelihatan lebih tinggi Anda juga boleh pakai seluar yang panjang dan menutupi sampai ke bahagian kasut. 

Ukuran pakaian 
Anda juga perlu mempertimbangkan ukuran pakaian yang anda gunakan. Banyak orang memilih pakaian yang terlalu ketat atau terlalu longgar supaya kelihatan ramping. Ini adalah salah kerana pakaian yang terlalu ketat akan menampakkan kekurangan pada tubuh anda, sementara pakaian yang terlalu longgar hanya akan menutupkan kelebihan dan kekuatan yang boleh anda tonjolkan dan apabila ukuran pakaian yang sesuai tentunya akan menampakkan anda lebih tinggi. 

Skirt
Jika anda suka pakai skirt, jauhkan skirt yang terlalu pendek atau terlalu panjang. Skirt yang terlalu pendek akan membuat kaki Anda kelihatan lebih besar, sementara skirt yang terlalu panjang hanya akan menampakkan tubuh anda lebih kelihatan lebih gemuk. 

Postur 
Postur tubuh merupakan elemen yang sangat penting dalam penampilan seseorang. Yang dimaksudkan postur di sini adalah sikap dan pembawaan tubuh. Postur tubuh yang kurang baik tidak akan membantu anda untuk kelihatan lebih ramping. Selain itu, perkara tersebut juga menyerlahkan rasa tidak selesa dan kurangnya keyakinan diri. Sebab itu, berdirilah tegak jika Anda ingin kelihatan lebih ramping dan yakinlah pada diri yang walaupun anda tidak tinggi tetapi sekurang-sekurang anda bijak berfesyen. 

Kesimpulannnya fesyen itu dapat membantu untuk anda nampak lebih tinggi dan juga fesyen itu boleh membantu anda nampak lebih menarik. Hakikatnya walaupun setinggi mana pun anda jika anda pandai mengayakan pakaian, pastinya akan kelihatan lebih elegan dan tinggi tanpa perlu mengenakan kasut tumit tinggi.

2 comments

October 22, 2013 at 12:07 PM

nice sharing

October 22, 2013 at 11:39 PM

dne follow

Post a Comment

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia