Ruang Iklan Untuk Disewa

Tinggalkan Link Kat FB di Anggap Spam?

Assalamualaikum.

Baru-baru ni aku sangat buntu fikir pasal blog yang dah terkena jangkitan malware.
Kesal? Memang kesal aku letak ping busuk tu.
Tak sangka jadi macam ni.
Jadi, akibatnya sangatlah menyakitkan hati ni bila aku di beri warning oleh FB.


Lepas tu aku cuba check link blog kat http://onlinelinkscan.com/
Berdebau ko, kot2 kalau ada malware terlekat kat blog aku dan aku tentu aku tak tau nak buat apa.
Dan result dia macam nilah keluarnya.


This site is safe.
Kesimpulannya, apa yang dah jadi pada blog aku ni?
Aku rasa frust betullah.
Aku dah try buat macam yang blogger Hasrul Hassan ajar tapi still tak boleh jugak.
Aku dah try remove seperti blogger Ceqgu ajarkan, pun masih jadi macam tu.
Kalau korang tengok bloglist aku kosong tu maknanya tengah mengudit lagi lah tu.
Lepas ni aku buat entry khas untuk korang share link blog untuk aku buat bloglist okeh.

Jadi, apa cara lagi aku nak buat ni?
Buntu wei buntu!


15 comments

September 20, 2014 at 4:13 PM

sy pun sama sis..tp bukan berpunca dri malware
sampai sekrang bila post artikel kat fb kena isi nombor verification..leceh
nanti kalau sis dah tahu cara buang spam fb tu bgtau erk

September 20, 2014 at 4:36 PM

anis xtau la kak KM... banyak blogger macam nie.. risau pulak kalau terkena..

September 20, 2014 at 5:09 PM

macamana boleh kena macam tu... mama baru buat yg bro hasrulhassan bagi tadi...

September 20, 2014 at 5:21 PM

@Norhasniza Khalid memang dah buat mama tp tak taulah apa yang tak kena. Yang pasti dekat google search blog KM selamat dibuka...

September 20, 2014 at 5:24 PM

HH ada teknik untuk menyelesaikannya
aRz pun belum cuba. Tapi buat waktu ni belum ada masalah lagi

September 20, 2014 at 6:43 PM

ooo... saya pun x sure n xtau..huhu

September 20, 2014 at 8:30 PM

takutnya kalau jadik kat blog Za..huhu

September 20, 2014 at 11:58 PM

ohhh terkene jugak.. dulu tak ade pon.. penat je asyik kene masukkan kod...
igt ayu je yang kene

September 21, 2014 at 2:39 AM

Tahun lepas saya ada pernah kena mcm tu bila nak share kt fb.. tapi sekali tu je & tak terjadi lagi.. Harap2 oklah nanti...

September 21, 2014 at 9:27 AM

@siti zawiah Tak pa Za, tp langkah berjaga2 za ikut HH ajar tu.

@hidayu ayumie kan? sebenarnya ramai blogger yg kena. FB sgt sensitif sekarang. Dia anggap kita ni mcm nak iklan barang padahal tak ada apa pun.

September 21, 2014 at 2:54 PM

hmm...risau kalau jadi kat blog wanie macam tu..mesti buntu tak tahu nak buat apa...moga ada penyelesaiannya kak KM...

September 22, 2014 at 4:17 PM

saya kurang arif mengenai hal ni
tapi hari tu pun kena juga melware sebab ping tu
harap-harap blog KM okay lepas ni

September 22, 2014 at 9:32 PM

Laa yeke? Saya buat tak kene spam pulak rasa nye.

September 26, 2014 at 9:45 PM

ishhhh takut pulak nk buat

January 16, 2015 at 5:26 PM

Blog kiera pon sama :'(

Post a Comment

Disable right click

Kira Visitor

Lazada Malaysia